Urząd Miasta i Gminy w Szczekocinach
Szukaj:
Referat Gospodarki Nieruchomościami i Ochrony Środowiska (GNiOS)



W zakresie gospodarki nieruchomościami do zadań referatu należy w szczególności:
  1. Prowadzenie rejestru gruntów i budynków mienia gminnego,
  2. Przygotowanie dokumentacji formalno - prawnej dla celów sprzedaży, dzierżawy, zarządu i użytkowania wieczystego oraz w związku z przetargami,
  3. Sporządzanie i rejestracja umów zbycia i obciążenia nieruchomości,
  4. Przygotowanie dokumentacji do komunalizacji nieruchomości na terenie Gminy,
  5. Tworzenie zasobu gruntów gminnych na cele zabudowy oraz nabywanie nieruchomości na inne cele w tym pod inwestycje gminne,
  6. Regulacja stanów prawnych nieruchomości mienia gminnego,
  7. Prowadzenie spraw z zakresu wykorzystania prawa pierwokupu nieruchomości,
  8. Przygotowanie dokumentacji dla potrzeb ustalenia wysokości opłaty adiacenckiej.

 

W zakresie ochrony i kształtowania środowiska na terenie Gminy do zadań referatu należy w szczególności:

 

  1. nadzór nad ochroną ziemi, powietrza, wód gruntowych przed zanieczyszczeniami, nadmiernym hałasem i innymi czynnikami powodującymi zagrożenie dla środowiska,
  2. nadzór i kontrola użytkowników maszyn i urządzeń nad prawidłowym eksploatowaniem pod względem uciążliwości dla środowiska,
  3. nadzór i kontrola użytkowników w sposób szczególny korzystających ze środowiska - wydobywających kopaliny i inne minerały na terenie Gminy - wydawanie odpowiednich decyzji i postanowień w tym zakresie,
  4. współpraca z Państwową Inspekcją Ochrony Środowiska w zakresie ochrony i utrzymania środowiska w należytym stanie.
  5. opiniowanie i uzgadnianie planów zagospodarowania przestrzennego w zakresie planowania inwestycji mogących pogorszyć stan środowiska,
  6. prowadzenie postępowania administracyjnego w sprawie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację planowanego przedsięwzięcia inwestycyjnego.
  7. prowadzenie wykazu publicznie dostępnych danych dotyczących ochrony środowiska.
  8. edukacja ekologiczna
  9. Opracowywanie gminnych programów ochrony środowiska,
  10. Realizacja zadań związanych z wdrażaniem Gminnego POŚ w tym: koordynowanie zadań wg. POŚ, monitorowanie efektów ich realizacji oraz przedstawianie okresowych raportów,
  11. Naliczanie opłat na gospodarcze korzystanie ze środowiska Urzędu Miasta i Gminy Szczekociny
  12. Zatwierdzanie ugód w sprawach zmian stosunków wodnych na gruntach.
  13. Prowadzenie spraw z zakresu zmiany stanu wody na gruncie - prowadzenie postępowań oraz przygotowywanie decyzji nakazujących właścicielom gruntu przywrócenie stanu poprzedniego lub wykonanie urządzeń zapobiegających szkodom.
  14. Prowadzenie postępowań oraz przygotowywanie decyzji na usunięcie drzew i krzewów.
  15. Prowadzenie postępowań oraz przygotowywanie decyzji w celu wymierzenia kary za zniszczenie, usuwanie niewłaściwą pielęgnację terenów zieleni, drzew i krzewów.
  16. Realizacja innych zadań gminy wynikających z ustawy o ochronie przyrody
  17. Prowadzenie spraw dotyczących ochrony przed bezdomnymi zwierzętami.
  18. Prowadzenie spraw w zakresie udzielenia, cofania zezwoleń na prowadzenie hodowli lub utrzymywanie psa rasy uznawanej za agresywną.
  19. Zadania gminy wynikające z Ustawy Prawo Geologiczne i Górnicze.

 

W zakresie rolnictwa i leśnictwa do zadań referatu należy w szczególności:

 
  1. Prowadzenie spraw z zakresu rolnictwa, leśnictwa, łowiectwa, rybactwa, hodowli zwierząt,.
  2. Poświadczanie oświadczeń na podstawie ustawy o kształtowaniu ustroju rolnego.
  3. Prowadzenie spraw związanych ze zwrotem podatku akcyzowego od zakupionego paliwa rolniczego
  4. Współpraca z Kołami Gospodyń Wiejskich
  5. Opiniowanie obowiązku zdjęcia warstwy ziemi uprawnej.
  6. Współpraca ze służbami weterynaryjnymi w zakresie organizacji profilaktyki weterynaryjnej na terenie Gminy i w zakresie zwalczania chorób zwierzęcych,
  7. Współpraca ze Stacją Chemiczno Rolniczą w zakresie badania gleb i zakupu wapna
  8. Nadzór nad kołami łowieckimi w zakresie ustalania planów odstrzałów oraz zwalczania wścieklizny,
  9. Nadzór  nad realizacją  zalesień gruntów leśnych będących własnością gminy oraz ich pielęgnacja .
  10. Organizacja i przeprowadzanie wyborów do izb rolniczych,

 

W zakresie spraw geodezyjnych do zadań referatu należy w szczególności:

 
  1. Scalenia i podziały nieruchomości,
  2. Rozgraniczenia nieruchomości:
  • przygotowanie postanowień o wszczęciu postępowań rozgraniczeniowych,
  • analiza i kontrola dokumentacji rozgraniczeniowej (operaty geodezyjne)
  • orzekanie o umorzeniu i zatwierdzeniu rozgraniczeń
  • przesyłanie dokumentacji wraz z opinią do organów wyższej instancji i sądu
  • kompletowania dokumentów i przesyłanie do ewidencji gruntów,  

   3. Podziały nieruchomości:
  • analiza i ocena operatów pomiarowych przedłożonych do zatwierdzenia,
  • wydawanie decyzji zatwierdzających podziały i przesłanie kompletu dokumentów do zmian w ewidencji gruntów.

   4. Nazewnictwo ulic i numeracja porządkowa nieruchomości:

  • prowadzenie rejestrów numeracji budynków i wprowadzanie zmian
  • wydawanie zawiadomień o nadaniu numeracji budynków z przesłaniem do stosownych organów
  • wydawanie zaświadczeń o lokalizacji budynków dla celów prawnych,
  • przygotowywanie projektów uchwał i rozstrzygnięć w przedmiocie wprowadzenia lub zmiany numeracji nieruchomości.

PRACOWNICY:



Karolina AdamusKierownik Referatu, ( Stanowisko ds. Gospodarki Nieruchomościami ) Więcej...
Edyta WojciechowskaStanowisko ds. Ochrony Środowiska Więcej...
Anna ŁapajStanowisko ds. Rolnictwa i Leśnictwa Więcej...
Danuta PiętakStanowisko ds. Geodezji Więcej...